Carnaval en Cordoba! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Fleur Elzen - WaarBenJij.nu Carnaval en Cordoba! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Fleur Elzen - WaarBenJij.nu

Carnaval en Cordoba!

Door: fleurvandenelzen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

03 Maart 2012 | Argentinië, Córdoba

Hallo allemaal, daar ben ik weer! haha. Vorige week was alweer mijn laatste weekje Buenos Aires, de tijd gaat echt snel als je op reis bent!
VoriIk ben naar de kapper geweest, ging prima, net zoals in Nederland gewoon, alleen een stukje goedkoper ;) Vorige week donderdag ben ik wezen stappen met twee meisjes en een jongen uit Nederland. Layla kende ik via de stage van Claire. Het was een erg gezellige avond. Later las ik op facebook dat zij en het andere meisje, Lara, naar Cordoba gingen. Ik wilde ook die richting op, dus heb ze wat berichtjes gestuurd en nu zit ik lekker bij hun in het hostel, erg gezellig! De jongen die ook mee was stappen Thijs, is er dit weekend ook. Vorige week vrijdag was de bruiloft van de zoon van mijn gastmoeder. Ik had het peper en zoutstelletje gevonden, dat vonden ze erg leuk. En het feest was ontzettend gezellig, was blij dat ik ervoor uitgenodigd was. De moeders van het bruidspaar hadden allemaal hapjes gemaakt, stukjes vlees, groenten (waaronder berenjena = aubergine, echt super super lekker! krijg ik waarschijnlijk nog het recept van :D) en later heerlijke taarten. Er waren wat familieleden en vrienden. De meesten konden wel een beetje engels, en in het spaans kon ik me ook wel een beetje redden, dus heb gezellig gekletst. Vooral met Luchi, een goede vriend van de bruidegom. Hij was 31 en blijkbaar erg verlegen, want al zijn vrienden vonden het machtig mooi dat hij met een meisje zat te praten die middag. Zo mooi, dat ze zich er op een gegeven moment helemaal mee gingen bemoeien en ik gedwongen werd met hem op date te gaan. Dat gaat echt snel hier in Argentinie! Cultuurverschil haha. Ik kwam er gewoon niet onderuit, Luchi zou de me de volgende woensdag komen ophalen en meenemen naar San Isidro, een mooie plaats bij een rivier blijkbaar. Uiteindelijk had ik er ook wel zin, omdat het een leuke plek scheen te zijn. Woensdag na school ging ik snel naar huis. Luchi zou om 3 uur bij mijn huis zijn, maar hij kwam mooi niet opdagen! Echt heel raar, vooral omdat ik zowat gedwongen was tot die date. Ik snapte er niks van en mijn gastmoeder ook al niet. Ik heb zijn nummer niet, en zijn vriend, de zoon van mijn gastmoeder, is op huwelijksreis. Ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom hij er nou uiteindelijk niet was, misschien was hij toch iets meer verlegen dan ik dacht haha. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen!
Het weekend na de bruiloft ging ik op zaterdag naar Gualeguaychu, een plaatsje ongeveer drie uur met de bus verder, waar ze carnaval zouden vieren als in Rio de Janeiro. Dat wilden wij natuurlijk wel eens zien! We waren er al in de middag en hebben nog heerlijk gedanst op het strand, met een nog lekkerdere cocktail haha. Daarna gingen we naar een mega groot soort stadion, daar kwam een optocht van een uur of 4 voorbij. De wagens waren ontzettend groot en erg mooi. Ook erg bijzonder, bijvoorbeeld een wagen met douches bovenop. Daar kunnen ze zelfs in Schaijk nog wat van leren! Na de optocht hebben we nog wat gedanst en gedronken op straat, bij de clubs en kroegen, was erg gezellig ;) Op zondag heb ik lekker al mijn foto´s verstuurd via de laptop van mijn gastmoeder, erg aardig van haar dat dat mocht. Ik heb alle foto´s van mijn camera gehaald, omdat ze nu toch veilig verstuurd waren, maar ik had er ff niet aan gedacht dat ik nog foto´s op deze site moest zetten, oeps! Dat gaat mijn lieve zusje Claire nu voor me doen. Verder lekker in het park gezeten de hele middag, en wat Spaans geleerd. Mijn lessen zijn nu dus af. Ik kan me op zich wel redden in het Spaans, als ik iets wil vragen bijvoorbeeld, maar ik zou het eigenlijk liever nog veel beter willen kunnen, wie weet ga ik in Peru nog wel een paar lesjes nemen, aangezien ik daar naast de talenschool ga wonen tijdens mijn vrijwilligerswerk, we zullen zien.
Maandag ben ik met wat meiden van school naar Puerto Madero en La Boca, twee wijken in Buenos Aires, geweest. Erg leuk om gezien te hebben. Donderdag ben ik nog met een vriendin van school, Dieke, naar Plaza de Mayo geweest, even wat gedronken en lekker gekletst. Omdat ik en twee andere meisjes vorige week weg gingen, zijn we donderdag met een aantal mensen uit eten geweest, bij een parilla restaurant. Een parilla is een soort grill waar ze hier erg lekker vlees op kunnen bereiden, het was dan ook heerlijk. Daarna zijn we nog wat gaan drinken in een bar en naar een club gegaan. Lekker gedanst, was een leuke laatste avond. Gister was dus mijn laatste dagje school. Nadat ik van iedereen afscheid had genomen heb ik thuis mijn tas ingepakt en gegeten. Mijn gastmoeder heeft een taxi voor me gebeld die me naar de busterminal bracht. Ik kon warempel een heel gesprek met de man voeren! Op zich had ik het niet zo in de gaten, maar mijn Spaans is toch echt wel veel vooruitgegaan sinds ik hier kwam, want toen ik van het vliegveld werd opgehaald kon ik gewoon geen woord wisselen met de jongen die me naar mijn gastgezin bracht.
Op het busstation ging het even een beetje mis. Ik ging dus naar Cordoba en keek daarom op het bord naar een bus met mijn vertrektijd, mijn organisatie en mijn bestemming: Cordoba. Die bus kwam maar niet, maar de bus naar Gualeguaychu was ook te laat, dat is hier blijkbaar normaal en dat geven ze dan ook niet aan, dus ik wachtte gewoon rustig. Toen hij een kwartier te laat was ging ik het toch maar even vragen bij een andere bus van mijn maatschappij, tot mijn grote schrik zeiden ze dat mijn bus al weg was!! Hoe kan dat?!?! Dacht ik.. Gelukkig kon ik mijn ticket gewoon omboeken en een uurtje later alsnog naar Cordoba vertrekken. Het bleek dat mijn bus niet werd aangekondigd met bestemming Cordoba, maar met een andere bestemming. Dat wist ik dus weet niet, maar vergeet ik nu nooit meer haha. Na een best relaxte busrit kwam ik vanochtend vroeg in Cordoba aan bij het hostel waar Lara, Layla en Thijs sliepen. Ze hadden al geregeld dat er een bed voor mij vrij zou zijn in hun kamer, erg fijn! Vanmorgen hebben we nog even wat geslapen, want toen ik aankwam kwam de rest net thuis van het stappen haha. Vanmiddag hebben we door het centrum gelopen, helaas waren alle kerken en musea dicht vandaag, dus konden we ze alleen van de buitenkant bekijken. Na een terrasje boodschappen gedaan voor het eten vanavond: een lekker lapje rundvlees, salade en stokbrood. Nu moet ik natuurlijk ook gaan koken, dat werd voorheen door mijn gastmoeder lekker voor me gedaan haha. Vanavond gaan we uit. De vorige keer was erg gezellig, dus heb er weer zin in!
Omdat het vandaag de echte dag is en ik je gisteren alleen via de mail kon feliciteren, omdat een kaartje sturen niet echt mogelijk was, bij deze nog een keer: Lieve Maud, van harte gefeliciteerd meid!!!
Nu ga ik stoppen, want dit verhaal is alweer super lang geworden. De man op de computer naast mij zei dat mijn vingers vanavond vast ´rehabilitation´ nodig hebben, omdat ik zoveel type haha. Tot de volgende blog!













  • 04 Maart 2012 - 17:13

    Rowan:

    Fleurrr..

    nice wat je allemaal doet, zo te zien maak je allemaal super leuke dingen mee en dat uitgaan, heerlijk!

    Genietse!

  • 05 Maart 2012 - 08:21

    Lisaaa:

    Heee fleurtje!
    klinkt weer allemaaal heeerlijk! .. jammer dat die gozer niet is op komen dagen.. ikw as wel bneieuwd naar hoe die nerd eruit zag :P haha achhhjaa.. Miss had die in de gaten dat jij er geen kracht voor had ;)
    Veel plezier met je reizen.. wel nice dat je nu bij die andere mensen zit die je al kent..altijd gezellig ;)
    xx

  • 05 Maart 2012 - 15:45

    Laura:

    Fleur, wat is dit wederom weer een heerlijk verhaal om te lezen! Jaloers ben ik! Echt gaaf dat je al zoveel Spaans hebt kunnen leren! Wat een sukkel trouwens, die kerel die niet kwam opdagen! Maar ach, je hebt vast gauw een nieuwe date! Adios X

  • 05 Maart 2012 - 19:25

    Frank:

    Hoi meidje, fijn dat je een paar dagen met Layla en Lara kunt optrekken.
    Op dit moment is Claire je foto's aan het downloaden en volgens mij gaat ze er ook enkele toevoegen aan je reisverslag.
    Ik begrijp dat je nu wat meer naar het zuiden van Argentinie trekt om vervolgens weer naar boven te gaan richting Peru. Weet je al of je via Chili of via Bolivia gaat?
    We horen en/of lezen het wel weer.
    Hier in Heesch alles zijn gangetje.
    groetjes papa

  • 06 Maart 2012 - 12:00

    Ilse:

    Dank voor je gezellige reisverslag !!
    Het gaat goed met je zo te lezen, en dat is fijnnnn :D
    Leuke mensen op de foto's by the wayyy!
    xxx

  • 06 Maart 2012 - 16:02

    Angelique:

    Joehoe! Weer een leuk verslag om te lezen! en oehlala die dames met carnaval zo in hun stringetje. Daar moet ik niet aan denken! Gelukkig kunnen wij ons hier gewoon zo lelijk mogelijk verkleden:).
    Ik zal je binnenkort weer even mailen, er is weer een hoop gebeurd haha (alleen maar leuks!!). Succes nog daaro! xxjes

  • 07 Maart 2012 - 13:39

    Danielle.:

    Fleur, wat een leuk reisverslag weer! Je maakt ook zoveel mee, ongelofelijk! Het klinkt allemaal echt supergaaf daar! Dus blijven genieten! Nu gaat het rondreizen beginnen.. ben benieuwd wat je allemaal voor mooie dingen nog gaat zien!
    X

  • 11 Maart 2012 - 11:31

    Maud:

    Hee Fleurtje! Wat een mooie verhalen heb je weer! Wel jammer van die date zeg! haha! Hopelijk was hij toch niet super leuk ;) nogmaals bedankt voor je felicitaties, ik heb een heel leuk verjaardagsweekend gehad! Ik zie je verhaal nu pas, hoorde van de anderen dat je weer wat had geschreven, maar ik ontvang geen mailtje als je iets hebt geplaatst, heel vreemd. Kan ik me daar ergens voor aanmelden ofzo?
    Nouu schat, tot de volgende blog maar weer ;)

    Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Hallo allemaal, Welkom op mijn site! Binnenkort kun je hier al mijn spannende, grappige, mooie reisverhalen en -foto's vinden.

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 19457

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 30 November -0001

Argentinie - Bolivia - Peru

Landen bezocht: