Tigre, Iguazú en Carnaval! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fleur Elzen - WaarBenJij.nu Tigre, Iguazú en Carnaval! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fleur Elzen - WaarBenJij.nu

Tigre, Iguazú en Carnaval!

Door: fleurvandenelzen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,
hier weer een berichtje vanuit het zonnige buenos aires. Ik was gebleven bij vrijdag, anderhalve week geleden, dus het wordt een lekker lang stukje deze keer haha. Zaterdag de 11e ging ik met school naar Tigre een stadje dat ongeveer een uur reizen is met de trein. Het ligt in een Delta van een grote rivier, dus er zijn in Tigre allemaal kleine riviertjes. Daarom hebben veel porteños (mensen die in BA wonen) er een vakantiehuisje aan het water. Eerst hebben we eerst met zn alleen een boottocht gedaan en al die leuke vakantiehuisjes gezien. Toen zijn we in groepjes opgesplitst en wat kraampjes en winkeltjes gaan bekijken. Uiteindelijk kwam ik andere mensen van school tegen die een plekje in de schaduw gingen zoeken en dat leek mij ook een goed idee, dus ging ik met hun mee. Dat was een geweldige beslissing! Een van hen, Robert, kreeg namelijk een telefoontje van een meisje van school die samen met een ander meisje gevraagd was door een man om mee te gaan op zijn boot naar zijn huis aan het water om daar wat te drinken. Op zich wilden ze dat wel, maar ze gingen natuurlijk niet met hem alleen mee, en wilden er een andere man bij, voor de veiligheid. En omdat ik en nog twee anderen bij Robert zaten gingen wij ook mee. Het stuk varen naar Fernando zijn huis was super mooi, veel mooier dan de toeristische boottocht die we eerder die dag hadden gemaakt. Bij zijn huis kregen we wijn en bier van hem en uiteindelijk gingen we nog ergens aan het water een pizza eten, echt super leuk was het. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vermoedde dat er een addertje onder het gras van deze zeer gastvrije man zat, maar dat was niet zo, want toen we hem wat wilden geven, op zijn minst voor de benzine van de boot, toen hij ons bij de trein afzette, wilde hij het niet aannemen. Erg aardig. Hij vroeg natuurlijk nog wel even op slinkse wijze of ik niet nog een keer terug wilde komen met een vriendin, zonder mannen erbij, en hij was ook een beetje oversekst in de gesprekken haha, maar dat was juist wel grappig en gelukkig hadden we twee mannelijke vrienden bij ;) Zondag ben ik met een vriendin naar San Telmo geweest, een wijk in Buenos Aires waar een super leuk marktje is op zondag, heel erg veel souvernirs, leuk om te kijken ;) Had de week erna gelukkig nog steeds in de ochtend les, van 9 tot 13, deze week gelukkig ook. Je kan ook in de middag les hebben van 14 tot 18, maar dan breekt het je dag zo doormidden, dus ben blij dat ik in de ochtend les heb. Dinsdag ben ik gaan stappen met de Pubcrawl, een soort kroegentocht. Het thema was cupid is stupid ivm valentijn. Om de een of andere reden kreeg je korting als je met iemand van hetzelfde geslacht naar binnen ging, maar kwamen wij met drie meiden, dus moest ik een ander meisje vinden die met mij naar binnen wilde. Dat werd Julia, een erg aardig Amerikaans meisje met heel leuke vrienden. Heb die avond veel lol gehad met hun en met veel andere mensen gepraat in de kroegen, was erg gezellig. De redbul die ik voor woensdag ochtend had gekocht kwam goed van pas ;) Woensdag heb ik na school een weekendje Iguazu geboekt met drie andere meiden en een jongen die ik van school ken. Ik hoorde van iedereen dat ik daar sowieso naar toe moest. Donderdag ben ik met twee vrienden van school, Rosanne en Gijs, naar een tango-school geweest. Daar heb ik tango- en salsales gevolgd en met heel veel verschillende mannen gedanst, omdat je steeds van partner moest wisselen, erg grappig en leuk allemaal. Daar wil ik best nog eens naar terug! Vrijdag na school ging ik meteen naar de metro om met zn allen richting de bus naar Iguazu te vertrekken. De bus was de meest luxe waarmee ik ooit heb gereisd, stoelen konden best plat, ze draaiden leuke films en we kregen 3 keer eten in de bus. De reis duurde van 14 uur ´s middags op vrijdag tot 9 uur ´s ochtends op zaterdag. In Iguazu aangekomen hebben we ingecheckt in ons hostel, omgekleed en zijn we naar de Braziliaanse kant van de Iguazu-watervallen vertrokken. Vanaf de Braziliaanse kant heb je een mooi uitzicht op de watervallen die volgens mij eigenlijk aan de Argentijnse kant liggen. Erg mooi, heb er enorm veel fotos van gemaakt. De Braziliaanse kant bestaat uit één pad dat je langs de mooie uitzichten leidt. Toen we weer terug waren in ons hostel hebben we wat empañadas (soort kleine pizza calzones, eten ze hier erg veel en zijn heel lekker) gegeten en na de nodige drankjes uitgegaan in Iguazu. Het was afgelopen weekend namelijk ook carnaval in Argentinie. Toen wij er waren was er een soort kinderoptocht. Maar het hoogtepunt was het volgende: alle kinderen hebben daar met carnaval spuitbussen met schuim erin en daar spuiten ze elkaar HE-LE-MAAL mee onder. Na een tijdje waren wij natuurlijk ook doelwit. We bedachten ons dat de aanval de beste verdediging is en kochten ook een paar van die bussen. We hebben er enorm veel lol mee gehad, we waren weer helemaal kind haha. Daarna zijn we nog naar een discotheek geweest. De volgende ochtend werden we al erg vroeg opgehaald om naar de Argentijnse kant van de watervallen te gaan. Het Argentijnse park is veel groter dan het Braziliaanse en we hadden aan één dag dan ook maar net genoeg om alles te zien. Eerst gingen we met een trein naar boven. Je zit in het park eigenlijk gewoon midden in de jungle, dus was een mooi ritje. Boven kon je via een lange brug naar de Garganta Del Diablo, de keel van de duivel, een enorme waterval, echt indrukwekkend om te zien. Daarna gingen we met een bootje over de rivier weer terug en hebben we het ene pad gelopen, waarna we uitkwamen bij de tweede boottocht, die ging onder de watervallen door, je werd echt super zeiknat, maar dat was een welkome verkoeling op de hete dag. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe het is om zo dicht naast allemaal enorme watervallen te varen. Na die boottocht hebben we het tweede pad nog gelopen. Overal had je een ontzettend mooi uitzicht op steeds weer andere watervallen. En de jungle was ook erg mooi om te zien. Er vliegen volgens mij wel 200 verschillende soorten vlinders, daar zitten heel grote tussen, veel verschillende vogels, coati´s (vrolijke zoogdiertjes) en we hebben zelfs een mini aligator gezien vanuit de boot. Na deze niet normaal hete dag waren we allemaal erg moe. We hebben nog even pootje gebaad bij het zwembad en zijn toen op tijd naar bed gegaan. De volgende dag (maandag) hebben we aan het zwembad gelegen, een lekkere pizza gegeten en om 16 uur gingen we weer met de bus terug naar Buenos Aires. Dinsdag heb ik mn tas uitgepakt en mn was een beetje op orde gebracht, had vrij veel kleren bij voor het weekend, maar door de hitte wilde je eigenlijk na een uur alweer wat anders aan, dus heb nu erg veel was. Die ga ik zo maar eens naar de lavanderia (wasserette) brengen. Heb ik al een keer eerder gedaan en is erg handig en goedkoop ;) Nu zit ik even in een internetcafé dit stukje te schrijven en foto´s te uploaden, zodat ze veilig op internet staan en ik ze niet meer kwijt kan raken, maar het duurt erg lang.. Moet ik nog maar een keer voor terug komen denk ik.. Zometeen ga ik even kijken of ik ergens een peper en zout stelletje kan vinden. Mijn lerares Spaans gaat namelijk vrijdag trouwen met de zoon van mijn gastmoeder en een deel van het feest is vrijdag bij ons thuis en ze wilden graag dat ik er ook bij was, maar dan moet ik natuurlijk wel een typisch nederlands kadootje meenemen ;) Nou dat was het dan weer. Tot snel!!

  • 22 Februari 2012 - 20:44

    Danielle.:

    Wow, Fleur! Wat klinkt dat allemaal leuk & bijzonder. Niet normaal dat je in zo'n korte tijd, al zo 'ingeburgerd' bent. Leuk dat je lekker veel mensen ontmoet en veel kunt zien! & zelfs een klein beetje cv gevierd! Nou veel plezier vrijdag op de bruiloft, boffen! Geniet ervan! & Gelukkig heb je van dat verschrikkelijke treinongeluk niks meegekregen! xx

  • 23 Februari 2012 - 00:23

    Liz:

    Klinkt weer super Fleur! Boottochten, mooi weer, al die gastvrijheid.. Waarom zit ik nu in Nederland?! :P

  • 23 Februari 2012 - 08:13

    Ingrid:

    Wow, Fleur aan de tango & salsa! Leuk :) Ik ben allang blij om iets van je te horen, want schrok even na dat treinongeluk.. Maar gelukkig had je daar niets mee te maken!

  • 23 Februari 2012 - 08:51

    Frank:

    Een druk maar wel heel erg leuk weekje geweest zo te lezen. Fijn dat je ervan geniet!
    groetjes xxx

  • 23 Februari 2012 - 10:01

    Maud:

    Haaaii! Wauw wauw wauw! Errug leuk allemaal! Net als Ingrid schrok ik ook van het nieuws van het treinongeluk, maar zo te zien ben jij prima in orde! :D Gelukkig maar! Dikke kus!!

  • 23 Februari 2012 - 18:43

    Jenny:

    Stroopwafels! :p
    Superleuk Fleurie! Estoy muy orgullosa!

  • 23 Februari 2012 - 19:26

    Frank:

    Fleur, wat is er mis met Fernando?!! Hoezo addertje onder het gras? Het is een aardige vent, geen krenterig type, een leuk huis en een BOOT !!! Ik zou zeggen toehappen , ga er eens een keertje mee salsa dansen ;).
    Watervallen zien er inderdaad spectaculair uit, las dit weekend toevallig het een en ander over dit natuurwonder en de Niagara waterfalls werden als vergelijking afgedaan als een niemendalletje! Verder lees ik wel heel vaak pizza of empañadas dus ik stel voor dat je weer "thuis" bij mama Graziella even aan de gezonde groente/fruitsalade gaat. Die zonnehoed is een goed idee en staat je prima en dat de aanval de beste verdediging is dat had je toch ook allang moeten weten van je vader!
    Nou tot het volgende berichtje weer. xxx papa

  • 24 Februari 2012 - 08:54

    Oma Heesch:

    Fleur wat maak jij toch leuke dingen mee ,echt niet normaal .Ik belde ons Lia meteen op na dat treinongeluk maar gelukkig was er niks aan de hand ,Fleur, groetjes, ook aan je vriendinnen en tot het volgende bericht!

  • 24 Februari 2012 - 11:41

    Angelique:

    Chicka bonita. Echt amazing die foto's, die watervallen wauw!! Super prachtig. En natuurlijk ook al je avonturen. zucht... hahaha xxx

  • 24 Februari 2012 - 19:31

    Wilco:

    Hola Flor, haha
    Tjongejonge,.. Mooi zeg.
    Indrukwekkend, la garganta del diablo.
    Ik heb ook ooit een lesje salsa gehad,..... errug leuk maar niet bedoeld voor houten klazen zoals ik.
    Ik zit nou bij jullie thuis. Me gusta mucho el vino tinto!
    Hoe gaat het met Spaans?
    Saludos, Wilco

  • 27 Februari 2012 - 20:52

    Lisaa:

    Heee fleurtje
    wat heeerlijk! die watervallen zijn echt magisch! .. en daar zitten wij dan in nederland... ik kan het me niet voorstellen dat jij daar in zoon warm land een beetje rond loopt, cultuur snuift en mooie dingne meemaakt.. best gek..d at je aan de andere kant van de wereld zt ongeveer ;) gelukig heb je het naar je zin.. kijk uit naar je volgende verhaaltje xxx

  • 28 Februari 2012 - 09:58

    Natasja:

    Ha meis!
    Heerlijk om te lezen, ik zou zeggen vooral zo doorgaan en veel schik maken! Ik laat je nog weten waar we die ring destijds hebben gezien...
    Hasta la proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Hallo allemaal, Welkom op mijn site! Binnenkort kun je hier al mijn spannende, grappige, mooie reisverhalen en -foto's vinden.

Actief sinds 20 Jan. 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 19484

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 30 November -0001

Argentinie - Bolivia - Peru

Landen bezocht: